Qudwah Hasanah...

Tuesday, April 2, 2013

Aku Bebas Dari SPM

Assalammualaikum w.b.t...

Lme gile x post kt blog nie... dh berabuk dh... penat aku gotong royong buang habuk kt blog nie...he3..
Hemmmm~~!! berbalik pd tajuk post aku hari nie..(lepas bertahun menghilang)... Aku bebas dari SPM... patotnye mmg dh lme aku jerit ayt nie... tpi lmbt lak kn.. hu2.. mklom ar... owg buzy...

Lepas dua tahun dok berCHENTA dgn buku2 SPM.. pd tanggal 21/3/2013... Result SPM pon di bebaskn... hehe.. (ayt aku sngt pelik).. Fuhh~~!! lega glew beb bila result kuar nie... Barula aku dp brnafas dalam-dalam cikit..

SMKA TUN PERAK...(bru upgrade jdi SMKA laa ktekan..)
ermmm... sbenarnya result agak menurun laa jugak thun nie... Kesian juga aku tngok cikgu2... sedih gak laa... coz, x de spe2 pon yg dpt straigt A.. pling tinggi pon 8A... nk femeskn juga laa minah berdua tu...
NUR 'IZZATI 'AQILAH n SYAZA AKILAH... dua owg je... yg aku eppy sngt... sume geng aku dpt naek pentas... (kecuali dua owg).. tpi at least yg dua org tu dpt 5A... hebat kn... tak sia2 kita buat study group stiap kli waktu rehat... (tpi kdang2 jdi STUDY EAT)... mkn jelah tahu... mklomlah... ble kami berTUJUH dh bukak bekal makanan... mmg x study laa gamaknya...

SMA ASSAIYIDAH KHADIJAH... (sek aku mse form 4... 2011)
thun nie de dua org dpt straight A... agak berkurang gak dri thun sebelum... tpi at least de gak kn... sorg dri kelas SCIENCE STREEM... NUR AISYAH SHAHADAN.. and another dri kelas ACCOUNT... NUR IZZATI OMAR... hebatkn kwan2 aku... he3... mereka berdua nie mmg target sekolah... mmandangkn trial diowg pon straigt A jugak...

MAAHAD AR-RAHMAH...(sek aku mse form 3... 2010)
tahun nie sme mcm thun lepas... 9A paling tinggi... spe ag klo bukan kwn aku yg banyak mulut sowg nie... MUHD AUDI... dia amik 12 subjek... amik akaun and addmath persendirian as subjek tmbahan... addmath dia lulus... but Akaun terpkse cmpk dlm longkang le... (die x study pon)... tpi thun nie mmg laki sngat maju kehadapan le... prempuan nmpak down cikit...

Ok... tamat sudah bukak hikayat RESULT SPM utk 3 sekolah yg aku pernah bertapa... utk reult SPM aku... aku cme ley ckp... ALHAMDULILLAH... not too cemerlang laa... tpi bole laa tok cpai cita-cita aku... INSYAALLAH... doakan lee yep...

kepada rakan2 yg cemerlang TAHNIAH dri saya... SAYANG KORANG A LOT... lepas nie kita kena gapai benda yg lebih penting... STUDY for JOB... not STUDY for EXAM lagi... kn..kn..kn.. lau setakat study tok pekse... cm ne nk keje nnti tanpa practice the ILMU kn?.. So, MUST study HARD laa lpas ni...

GOOD LUCK smua...

No comments:

Post a Comment